Klachten
MDF hulp- en dienstverleners willen iedereen zo goed mogelijk helpen. Toch kan het gebeuren dat je niet helemaal tevreden bent over de hulp. Als je een klacht hebt, kun je de volgende stappen zetten:
Bespreken
Bespreek jouw klacht eerst met de medewerker van ons. Hij of zij zal dan samen met jou naar een oplossing zoeken.
Klacht bij directeur
Als dat niet lukt, kun je jouw klacht voorleggen aan de directeur van MDF. Dat kan per mail (klachten@mdflevoland.nl) of met een brief naar MDF, Postbus 1034, 8200 BA Lelystad. Je krijgt binnen vijf werkdagen een bericht waarin staat wie jouw klacht behandelt. Dat is meestal de leidinggevende van de medewerker. Je wordt zo nodig uitgenodigd voor een gesprek. In dat gesprek probeert de manager met jou tot een oplossing te komen. Kort na dat gesprek ontvang je een bericht waarin de beslissing over jouw klacht staat.
Externe klachtencommissie
Als je het niet eens bent met deze beslissing, kun je jouw klacht voorleggen aan de externe klachtencommissie van MDF. Die neemt binnen een maand een besluit over jouw klacht. Over de procedure bij de klachtencommissie kun je meer informatie vragen bij het hoofdkantoor van MDF.
Reglement
De klachtenprocedure is vastgelegd in het MDF-klachtenreglement.